reklama

Keď je reklama prerušovaná filmom...

Nastáva nové obdobie Marketingu, kedy všetko začína ovládať Internet. Búrajú sa staré pravidlá a dogmy. Bývalým "Reklamným mágom" už vyschli bohaté štátne zdroje za logá a nezmyselné predražené reklamy (dúfam, že to bude platiť aj pri ďalších vládach) a na trh nastupujú malé progresívne firmy, ktoré dokážu za zlomok prostriedkov urobiť marketingové zázraky. Prečo vyhral Obama voľby alebo prečo získal SAS neuveriteľných 12% hlasov? Bolo to charizmou leaderov alebo miliónmi investovanými do reklamy? Čo myslíte..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale poďme pekne po poriadku.. Pokúsim sa o vtip... Viete, kto naozaj neexistuje? Koho ani Google nenájde.. Každý väčší nákup dnes konzultujete na Internete (častokrát aj výder jogurtu). Kupujete auto? Pozriete si recenzie, kupujete fotoaparát? Pozriete si recenzie.. Schválne, kto si kúpil zahraničnú dovolenku tak, že išiel okolo cestovky, vošiel dnu a kúpil.... Teraz sa však vrátim k pôvodnému nadpisu. Všimli ste si, ako v poslednom období pribudla reklama v médiách? Už nie sú reklamné spoty medzi reláciami, ale sú uprostred programov. A sú oveľa dlhšie! Nedávno som meral reklamu na jednom seriáli. Celková dĺžka seriálu bola cca. 40 minút a reklama pred ním a v ňom bola skoro 20 minút. Nepozerám to, len ma to zaujímalo. A skúsili ste počas reklamy prepnúť? No tam je tiež reklama! Oni mrchy to snáď synchronizujú. Ja viem, pozeráte sa na mňa s opovrhnutím, že sledujem taký balast. OK, sledujem to, lebo to niekto v rodine pozerá a takisto sa zaujímam práve o tú "reklamu". Minule pri návšteve starých rodičov som musel pretrpieť celý jeden diel Šeherezády..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všimli ste si, aké sú vlastne reklamy v televízii? Takže poďme ich zoradiť - mobilní operátori, banky, autá, potom tampóny, zubné pasty, nákupné reťazce.... A všimli ste si aj tie bláboly, čo sa nám snažia natĺcť do hlavy? Že pôžička s klesajúcou maržou alebo minimálne splátky.

Bohužiaľ (alebo pre nás chvalabohu) majú veľké firmy obrovský rozpočet na reklamu, ktorý keď neminú, tak majú marketingové oddelenia problém. Čím je nižšia sledovanosť, tým viac reklamy pchajú do médií. Poďme sa pozrieť, ako je to s inými médiami. Dajte ruku hore, kto máte doma najnovšie Zlaté stránky. (Na poštách ich ležia celé kopy). V časopisoch už nie sú články, ale reklama. Listoval som v jednom dámskom časopise (neobviňujete ma, čakal som u holiča). Zhruba zo 120 stránok bolo asi 20 celostránková reklama, ďalších zhruba 40 strán boli PR články samozrejme podporené partičnou reklamou a asi 20 stránok prinášalo články na tému, s ktorou súvisela plošná reklama. Našiel spm asi len 10 stránok, kde bol nezávislý článok, na ktorom nebola žiadna reklama (na druhej dvostrane už samozrejme bola). Cena časopisu bola okolo 3 €. Preboha, veď oni by mali platiť nám, že sme si to prečítali! Nechajme teda, nech si firmy vyhadzujú peniaze do čiernej diery nazvanej Reklama.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sú na tom rádiá? Musím sa priznať, že rádiá počúvam pomerne rád, reklama je často zaobalená do rôznych súťaží (ale neuznávam tie s platenými SMS). Reklamu nepociťujem negatívne, možno preto, že počúvanie prebieha "na pozadí" a pri tom pracujem. Niekedy zvolia rádiá nevhodnú stratégiu. Isté rádio tvrdilo, že neprerušuje vysielanie reklamou (alebo hovoreným slovom, už si to nepamätám), ale povedali to za hodinu viac ako 10 krát. Pochopili ste, prečo si to už presne nepamätám, prestal som ich počúvať... Ešte jedna vec, čo ma štve na rádiách. Púšťajú tam skladby podľa toho, čo si oni myslia, že sa ľuďom páči alebo podľa svetových trendov. Teraz sú moderné nezmyselné re-mejky. Keby Patrik Swayze vedel, čo urobili s jeho pesničkou z Hriešneho tanca, obracal by sa v hrobe. Skúšal som prepnúť rádio, vždy keď to hrali, ale nepomohol som si. Išlo to všade. Asi poslucháči šaleli, keď to počúvali. Ja nie.... Sorry, zašiel som trochu bokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže čo na záver? Doba sa mení a vďaka strnulosti gigantov majú malé a stredné firmy šancu presadiť sa na trhu, viezť svoje úspešné marketingové kampane s minimálny rozpočtom a usmievať sa nad neschopnosťou kankurencie. Vo svojom blogu budem písať o tom, aké marketingové nástroje zvoliť, ako si stanoviť ciele, ako viezť úspešnú kampaň a hlavne ako zvyšovať svoj zisk. Lebo ide iba o to!

Gablas Branislav

Gablas Branislav

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý problém má riešenie a ja sa ho snažím nájsť. Nie vždy nájdem najlepšie riešenie. Pre mňa je každý problém výzvou. Moje výzvy a moje riešenia nájdete v mojich blogoch. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu